Returer & ersättningar

Returer & ersättningar

  • Returnerar

Före leverans genomgår alla varor kvalitetskontroll, men om det finns några problem som du upplever, vänligen kontakta oss.

Vi kommer att göra allt för att lösa ditt problem så snabbt och effektivt som möjligt, och om det finns ett sådant behov får du en ersättande produkt utan dröjsmål. Om en kund returnerar varor som levererats gratis, till följd av att beställningens värde var högre än 200 €, har vi rätt att ta ut leveransavgiften, om de returnerade produkterna gjorde det totala värdet av beställningen lägre än 200 € .


Tänk på att färgen som finns på vår webbsida endast representerar färger. Vi tar inget ansvar för de skillnader i färger och nyanser som kan uppstå mellan nämnda representationer och det verkliga materialet.

  • Retur av måttföremål

Det är omöjligt att returnera måttföremål (såsom persienner) som är beställda på och skickade från vår webbsida av oss eller en tredje part.

Det är dock möjligt att tillverkningen är defekt eller att produkten skadades under transporten.


Återbetalningar

  • Hur kan jag få min återbetalning?

Varje återbetalning görs till ett betal- eller kreditkort som används vid betalning för de beställda varorna. Vi gör varje försök att göra återbetalningen till ditt kreditkort eller PayPal-konto inom två arbetsdagar efter att vi har accepterat produkterna som du returnerade.

Det är viktigt att anamma att detta inte relaterar till handläggningstiden för din bank.

Efter genomförd återbetalning får kunden ett e-postmeddelande med bekräftelse på information om betalning, datum och belopp.

Vid beställning med betal- eller kreditkort kommer summan att återbetalas till detta betal- eller kreditkort inom 3 till 5 arbetsdagar.


  • Jag har ändrat mitt kredit-/betalkort eller så har det gått ut. Hur kan jag få pengarna tillbaka då?

Det är Knalls skyldighet att behandla alla återbetalningar i enlighet med den ursprungliga betalningsmetod som användes av kunden vid beställningen.

Det spelar ingen roll om betalkortet nu har gått ut eller inte, eller om du har avslutat eller stängt ditt konto. Det är typiskt att återbetalningen sker automatiskt till samma konto, men kunden kan bli tillfrågad om annan information som kommer från beställningen.

Om det inte är möjligt kommer vi att göra ordentliga arrangemang av vår kundtjänst.

  • Hur får jag en återbetalning om min produkt kommer att returneras inom kylperioden, dvs inom 7 dagar?

Enligt lagbestämmelser har invånare i EU rätt att frånträda köptransaktionen inom 7 arbetsdagar efter den dag då den köpta produkten tas emot. Se dina lagstadgade rättigheter för mer information om det ämnet.

Vid annullering av beställningen inom den nämnda ångerfristen, och om vi inte gjort något fel, kommer kunden att återbetalas med priset på produkterna och leveranskostnaderna på följande sätt:

Om en kund vill returnera en produkt som ingick i en större beställning, kommer han att återbetalas med kostnaden per produkt för leverans
Om en kund vill returnera alla produkter från beställningen, kommer han att återbetalas med korrekta leveranskostnader per produkt och den per leveransavgift som uppstått
Om en vara hämtas från kunden har vi rätt att få tillbaka insamlingskostnaderna från kunden


  • Min återbetalning har inte skickats till mig. Vad gör jag?

Du bör kontakta oss om sex arbetsdagar har gått från det datum du fick ett e-postmeddelande med bekräftelse på återbetalningen.

Returstatusen kommer att bekräftas och kunden kommer att få ett referensnummer avseende återbetalningen, som kan användas av banken för att spåra betalningen.

Återbetalningar som returneras eller avvisas kommer att utfärdas igen via banköverföring eller presentkort. Kunden kan bli skyldig att lämna ytterligare information med anledning av detta.